ÇOCUK ARKADAŞIMA

Sanırım çocuk kalmalıydım. Ağaçtan düşen bir tırtıla tuhaf tuhaf bakmalıydı hala iki farklı dilin hükmünde ayrılacak olan çocuklar; anlaşabilmeliydi çocukça lisanıyla ruhumuz.

Bir dil kaybettim biliyorsun, büyüklerin dilini alma pahasına bir dil kaybettim ben…

Ah, hala büyümemiş umutlarımı seyredebilmeliydim kelebeği seyreder gibi ve senin de minik ellerin olmalıydı yanımda. Gözyaşlarımız o kadar masumca ve o kadar hiçe akıyordu ki…

İnanamıyorum şimdi bana olanlara…

Dizim kanadığında ya da yere düşüp basit bir sıyrığın acısında bağırdığında bedenim, gözyaşlarım boşanmalı ve o tuzlu tadı aldığında dilim, ağlamayı kesip gözlerim, aklım bu tadın tuhaflığını düşünüp çocukça dalabilmeliydi denizine…

Henüz rüyalarım sığ ve hayat derinken, her şey yepyeniyken seni görmeliydim ebediyete dek. Senin minik ellerine ellerimi katıp dalgaların kenarına kumdan kale yapabilmeliydim…

Uzak yolculuklar bir köyden gözümle gördüğüm diğer köye gidebilmek kadar uzak olsaydı keşke…

Ama bana bir şeyler oldu oyun arkadaşım… Büyük şeyler…

Gördüğüm tek savaş yastıklarımızı birbirimize fırlatıp atmaktan ibaret olsaydı…

Masallar gerçek olsaydı hala…

Gittiğinden beri yalnızım…

Ve aklıma sen geldiğinde, bu dünyanın büyük insanları avutuyor beni kendilerince…

Acı acı sırıtıyorum söylediklerine dostum; kelamlarından haberleri yok…

Ne kadar kolay, “ öldü” diyorlar senin için; … Bana da “Büyüdü”…

Hadi kabul edelim onların dilini, öyle olsun…

Sen ölmüş ol, ben yaşıyor olayım…

İşte o yaşam:

Büyüdüm ve seninle oynarken asla kapatmayacağım dediğim oyuncak kutumu kendi ellerimle kapattım…

Büyümüş ellerim hayallerimi o kutuya kilitledi…

Sen ise ölümü de oyuncağın yapıp diğer oyuncaklarınla cennetine uçuverdin…

Kapağı sonsuzluğa kadar açık oyuncak kutunu dünyamıza bırakıp, minik ellerini salladın: “yolun açık olsun” dedin henüz ergenken rüyamda bana…

3 yorum:

üryan dedi ki...

Kali Rind olan adını DELİ RİND olarak değiştiriyorum..
Ve seni çok seviyorum benim ÇOCUK arkadaşım..

beenmaya dedi ki...

ölen geri gelir mi peki ya da büyüyen küçülebilir mi tekrar? bulunabilir mi kaybedilen dil yine aynı cümleler kurulabilir mi? içimde taşıdığım bu yürek hala masallara inanabilir mi? bilemedim...

ama bildiğim bu cümlelerin üzerine bana tek bir söz söylemek bile düşmez.

harikasın!

Kali Rind dedi ki...

teşekkürler...