SUÇLU VE MASUM



(Stajyerimiz Fehmi Algör'ün Yazısı)

Suçlu ve masum, ikisi aynı kişi.

Önemli olan neyi görmek istediğimiz...

Suçluyu mu masumu mu?

Bir insanın suçlu olabilmesi için adam öldürmesine veya hırsızlık yapmasına gerek yok. Hoşlanmayacağımız bir şeyi yaptığı anda suçlu ilan etmeye meraklıyız çevremizdekleri.

Birinin idam mangası olmamız çok kolay.

Düşünmeyiz bile dar ağacına götürürken gözümüzden düşmüş 'eski' dostumuzu...

Bir kitapta okumuştum;Şeker portakalıydı, evet...

Kimimiz biliriz belki Şeker Portakalını; bir çocuğun hikayesini anlatıyor...

Orada, Bir kişinin başka bir kişiyi, kalbinde nasıl kolayca öldürdüğü güzel açıklanmıştı. 'Toplumun gözünde küçük düşürme' öldürmenin bahanesiydi orada...

Demek ki, kişiyi mezara gömmek gerekmiyor öldürmek için.

Suçlamak ve suçlamanın akabinde silip atmak, bu kadar kolay işte.

Affetmeyi ise unutur olmuşuz...

Affetmek çok küçük bir çerçevede kalmış; gözünden düşmeyi göza alamadığımız dostlarımız için kullandığımız bir çıkar aracına dönüşmüş. Yine de sınırlı, şartı var;"bir daha olmasın!"

Kalbimizde gereksiz ölüm mangaları ve mezarlar taşıyoruz her birimiz.

Oysa çoğumuzun haberi bile yok içimizde taşıdığımız bu ölüm mangaları ve mezarlardan ama ilk fırsatta kurşuna diziyor, öldürüyor, mezarlara gömüyoruz egomuza dokunanları, ya da istemeden hata yapanları.

Düşündüm taşındım, bugün, bu ölüm mangasını, yüreğimde başkaları için kazdığım mezarlardan birine gömmeye, söküp atmaya karar verdim. Bu yazı da buna aracılık etsin istedim.

4 yorum:

efsa dedi ki...

atabildinmi. ben atamadım, sanırım bir muddet daha da atamıycam.

beenmaya dedi ki...

hemde hiç konuşma hakkı tanımadan...

Cüneyt Uzunlar dedi ki...

Kalfa böyle ise usta nic'olur...

.........................

Nasıl bağlantı yapılacağını kıvıramadım...

http://acikkoyu.blogspot.com/2009/01/iyiliin-ve-ktln-klc.html

Yularıdaki yazıyla bu yakışırlar herhalde birbirlerine...

Kali Rind dedi ki...

Fehmi Algör tabi bu yazıda biraz danıştı bize.

Beenmaya, insanoğlunun doğası böyle , yargılamayı seviyor egomuz. Hadi seviyor, kabul ediyorum bunui bari adil olsa.

Efsa, insanız işte. Ama çabalamalıyız. sonuçtan daha önemlidir bence çaba